Flitig Pålle

Idag hade jag en duktig häst som jobbade på väldigt flitigt och bjöd på en superfin samlad högergalopp och en väldigt härlig bjudning i traven! Vi jobbar som sagt nu på att behålla bjudningen i nedsittning i traven och att förbättra galoppfattningarna och kvaliten på galoppen. 
 
Jag gör så att jag rider han i en frisk trav i lättridning sen sätter jag mig ner och kräver omedelbart ännu mer bjudning så att han i princip går in i en mellantrav. Förstår han bara att han ska fortsätta behålla den bjudningen under nedsittning blr det sen enkare att korrigera med halvhalter än att banka fram honom. Han bjöd på en väldigt härlig känsla i traven idag! 
 
Högergaloppen idag var helt fantastisk! Han gjorde en riktigt fin fattning och då fick hela galoppen en helt annan karaktär och blev plötsligt mer samlad, energisk och i uppförsbacke. Han är så härlig att sitta på när han har denna inställning. Vi lekte lite dag också med lite tramp för skojs skull, han har tränat det lite på lina och jag provade något steg i en avsaktning och jodå minsann 2 steg fick vi till och han förstår precis vad det är han ska göra han är självklart bara inte där än! Längtar tills om nåt år när vi faktiskt ska börja jobba med det där! 
 
Känns som mer och mer lossnar för oss nu och det kan bara gå ännu mer framåt, vänta bara! Vi ska bli riktigt bra vi också, jag och min prins! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0