Fantastiska häst!

Han fortsätter förvåna för varje gång jag sitter på honom, man tänker att det kommer ta tid innan det känns bättre och innan det släpper men sen bara är han så fantastisk en dag och har helt plötsligt hoppat tio steg framåt! Idag var han så mjuk och fin, och gummibandskänslan var där! Minsta lilla tryck och lättning i handen vad direkt framåt och minsta förhållning följde han med. Han bjöd på en härlig mellantrav under nedsittning med ett jävla tryck i haha, måste jobba på magmusklerna! Galoppen kändes verkligen mellan hand och skänkel ,vilket förenklade den förvända galoppen enormt och det blev inga omslag då heller som det tyvärr blev på tävlingen. Måste tänka på att verkligen hjälpa honom där och inte bli passiv när det känns som att han gå bra, jag måste fortfarande vara aktiv i min ridning och fortsätta stötta honom. 
 
Red lite samma stuk idag som igår att nedsittning beyder fram direkt, tränade öppnor och slutor som äntligen börjar lossna i alla fall öppnan, slutan är fortfarande kråglig säger han ;) Men känslan han gav är det fantastiska från idag, just att han var så lätt i handen, så lätt på skänklen och alla signaler jag gav honom. Det känns nästan som att han på något sätt har "mognat" i sig själv lite sedan tävlingen, vilket är positivt och otroligt skönt. Den lila valpiga, gängliga fuxpojken börjar gå mot att faktiskt bli en riktigt pampig häst nu! Tyvärr lyckades min fotograf misslyckas med alla 480 bilder hon tog hahaha, har lyckats rädda några iaf men de visar inte i närheten av hur fin han var och kändes idag! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0